Hoe gaan we te werk?
Wanneer u een afspraak maakt via deze website, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op om de afspraak in te plannen.
Op het moment van de afspraak komt onze energieprestatie adviseur langs om de woning of het bedrijfspand op te nemen. Gemiddeld neemt een woningopname rond een uur in beslag. Afhankelijk van de complexiteit van het gebouw zal de opname langer of korter duren.
Wij zullen in het gebouw alle benodigde gegevens opnemen en verzoeken u ons toegang te verlenen tot elke ruimte in het gebouw. Omdat niet alles zichtbaar aanwezig is, vragen wij u, indien mogelijk, de volgende zaken aan ons beschikbaar te stellen:
• Plattegrond en/of (bouw)tekeningen op schaal van het gebouw.
• Aanvraag en/of verleende bouwvergunning.
• Eventuele inregel verklaringen van installaties.
• Facturen of andere bewijsstukken van energiebesparende maatregelen indien uitgevoerd in het gebouw. Denk hierbij aangebrachte (na)isolatie van dak of gevels, vloer- of bodemisolatie, gegevens van zonnepanelen etc.
Wanneer wij alle benodigde gegevens verzameld hebben, wordt een energieprestatieberekening gemaakt, die wij vervolgens registreren in de registratiedatabase bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)
Na registratie ontvangt u van ons het energielabel.